Naf Naf Lys V2

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Naf Naf Lys V2 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

Coen_53 27-08-2009
Geschreven voor: Naf Naf Lys V2

Na een aantal slechte dingen te hebben gehoord over de philips wake up light heb ik deze aangeschaft voor een mooi prijsje. De lamp is een mooi ding en werkt zoals het moet, het display is leesbaar (3 standen) maar ligt wel erg diep zodat je dat echt op ooghoogste moet hebben. De radio werkt prima en het geluid valt niet tegen (al is het niet perfect).
Wel vond ik de lamp al snel vel worden, dat je soms wakker schikt met het idee 'wie heeft het licht aangedaan'
De knopjes zijn wel redelijk klein, maar daar heb ik zelf weinig last van.

Naar mijn mening een prima lamp

Anoniem 02-06-2009
Geschreven voor: Naf Naf Lys V2

Deze wake-up lamp verleden maand aangeschaft. Kon hem meteen weer retour brengen omdat lampsterkte regelaar niet goed werkte. Andere mee naar huis en die heeft het welgeteld 3 weken gedaan. Van de één op andere dag deed de lamp niets meer. Ander lampje erin gedraaid, maar nog steeds niks. Terug naar de winkel en deze was zo coulant mij een andere klokradio te laten uitkiezen. Kortom, ik heb niet veel plezier beleefd aan deze NafNaf. Minpunten heeft hij achteraf gezien ook: display ligt erg diep en is daarom alleen goed afleesbaar als de lamp op ooghoogte staat. Displaydimmer is een lachertje: één stand is wel erg donker dat je z.g.a. niets ziet en de twee heldere standen zijn exact hetzelfde.
Draairegelaar om lampsterkte te regelen werkt niet doordacht cq omslachtig. Radio ontvangst en geluidskwaliteit is slecht tot redelijk. Stom: als je gewekt wordt door de radio (alarm geluid 1) en je wilt de volgende dag niet gewekt worden, moet je geluiden 2 t/m 5 doorlopen tot je bij off komt om alarm geheel uit te schakelen. Een regelrechte miskoop en kwalitatief zijn geld niet waard.

Carla van Dijk 26-09-2008
Geschreven voor: Naf Naf Lys V2

Na het lezen van de postieve reviews een Nafnaf gekocht. Maar heb hem na een aantal dagen retour gebracht.
Lastig vond ik dat de lampsterkte die je gebruikt om te lezen (vrij laag, want anders val ik niet in slaap) ook gebruikt wordt om te wekken, en dan word ik er dus niet wakker van.
Bij het instellen komen ieder keer alle geluidjes langs, da's niet handig, want zomaar een dagje niet laten wekken, dat gaat niet gemakkelijk.
Het instellen gaat met kleine knopjes, die moeilijk te onderscheiden zijn, zeker zonder bril in het schemerdonker.
Radio was erg slecht van geluid, maar daar verwachtte ik al niet veel van.
Lastig was wel dat je niet bijv. in slaap kan vallen met de radio en gewekt kan worden met een van de geluidjes, zonder alles opnieuw in te stellen.
Bovendien, was na twee dagen de lamp kapot en deed hij het niet meer. Kwam er toen achter dat een nieuwe lamp (60 watt met kleine fiiting) niet zomaar overal te koop is. Bleek het ook nog eens niet aan de gloeilamp te liggen maar aan Nafnaf zelf! Grrr
Kortom, geen succes, maar het idee is aardig. Ik wacht maar af tot er iemand met een gebruiksvriendelijker lichtwekker komt, want het idee, dat blijft me aanspreken.

nlgay 26-08-2008
Geschreven voor: Naf Naf Lys V2

Heb hem vandaag binnengekregen, de Lys V2.

Wat mij opvalt is dat het display enkele centimeters in het apparaat verzonken zit. Dit kon ik op de foto's niet terugzien. Dit is ook de reden waarom hij van boven wat lastiger af te lezen is. Het voordeel is dat als je hem wegdraait, dat je niet direct in het licht kijkt.

Ik ben blij dat ik de V2 gekozen heb, het is geweldig hoe je het display bijna helemaal op donker kunt zetten :-) Ik wil het graag zo donker mogelijk hebben op mijn slaapkamer.

Ondanks dat hij vrij groot is, spaar ik toch ruimte uit. Nu heb ik nachtlamp en radio in een.

Er zitten 5 geluiden in, ik lees overal 4. Het vijfde geluid is een melodietje... mag verder geen naam hebben maar die zit er wel bij.

Eindelijk een wekker die geen 9 voltblok als backup gebruikt maar gewoon penlites.

Ik las op dit forum maar ook achter in de gebruiksaanwijzing dat er een 40 watt lamp in moet. Er zit echter een 60 watt lamp bij en elders staat in de gebruiksaanwijzing dat er een 60 watt lamp in kan. Wel met dunne fitting. Ik ga morgen bij de lampenspeciaalzaak kijken voor een daglichtlamp.

Het afzetten van het alarm is inderdaad wat lastiger omdat je enkele keren op de Alarm Mode knop moe drukken. Deze reageert met een vertraging. Dit had ik echter al gelezen op deze site en ik vind het verder niet zo'n probleem.

Tijd instellen en zo gaat erg makkelijk.

Ik ben heel benieuwd hoe het gaat bevallen, morgen mijn eerste ochtend met de Lys :-)

djunk 06-04-2008
Geschreven voor: Naf Naf Lys V2

Na lang wikken en wegen en alle soorten lichtwekkers met elkaar vergeleken te hebben, heb ik een paar weken geleden deze NafNaf LysV2 aangeschaft. Waarom? Allereerst vanwege de vriendelijke prijs, maar ook vooral omdat deze wekker ook een inslaapfunctie heeft: heerlijk in slaap vallen met een lamp die langzaam uitdooft en het geruis van de zee op de achtergrond. Ik slaap meestal al voordat het licht en de muziek uit is. Ook wakker worden is bijna een feest met deze wekker. Meestal wordt ik rustig wakker door het licht en doezel dan nog even verder totdat één van de vriendelijke geluidjes klinkt (radio, vogeltjes, krekeltjes of een heel lief deuntje). Als ik op moet staan ben ik eigenlijk altijd al helemaal wakker. Een enkele keer wordt ik niet wakker van het licht, maar dan is er altijd nog het wekgeluid.
De geluidskwaliteit is redelijk, maar veel meer verwacht ik ook niet van een wekker. Dan is hij ook nog eens vele malen mooier om te zien dan de Philips (die geen inslaapfunctie heeft!) en goedkoper dan de dure bioclocks. Kortom.....veel waar voor je geld en een fijn apparaat.

Ik heb overigens speciaal gekozen voor de variant met het zwarte display. (het blauwe display leek me te fel). Het display is goed te dimmen, zodat je er geen last van hebt. Het is goed leesbaar, maar alleen als je hoofd zich op dezelfde hoogte bevindt of lager (dus als je in bed ligt)

svdp03 13-03-2008
Geschreven voor: Naf Naf Lys V2

Eigenlijk wilde ik de philips kopen tot dat ik in de consumentenbond gids een stukje las over dit apperaat.
Veel beter en mooier dan het philips 'gevaarte'.
Mooi design en goede mogelijkheden. Let er wel op de wekker iets vroeger te zetten dan normaal omdat je 'rustig' wakker gemaakt wordt. Het geluid of licht begint zachtjes en word steeds harder.
Het enige nadeel is het blauwe display dat zelfs in de lichtste stand nog te fel is en maar matig afleesbaar is.
Hier hadden ze beter een simpel display voor kunnen kiezen met alleen letters/cijfers in rood.

Irene Nederland 25-01-2008
Geschreven voor: Naf Naf Lys V2

Superfijn product, zeker in vergelijking met het Philips gevaarte wat je nachtkastje absoluut ontsiert. De Naf Naf Lys is stukken mooier, heeft meer keuze en is goedkoper. De display geeft overigens naar keuze maar erg weinig licht voor die mensen die het graag helemaal donker hebben in de slaapkamer. Een aanrader. Hij is trouwens wel wat groter dan de foto's doen vermoeden; 34,5 cm hoog en 13,5 cm breed/diep.

Beryl 28-11-2007
Geschreven voor: Naf Naf Lys V2

Na de afknapper van te dure Philips waterkoker-lamp overgestapt naar de NafNaf. (Welke overigens ook in vele andere kleuren dan zilver is te vinden!) Wat een verademing.
Geen onnodige poespas, mooie vormgeving, prettig in bediending, en nog effectief ook.
Radio doet het prima zonder iets met antenne te hoeven doen, volume prettig regelbaar.
Ik ben nogal gevoelig voor licht en nadeel is voor lotgenoten wellicht dat je eerder gewekt wordt doordat het licht kwartiertje van te voren aan gaat maar om die reden (net als bij Philipslamp) zet ik licht zo zacht mogelijk om te wekken of mijn alarm gewoon kwartiertje later. Geloof dat je hier ook geluidje extra had verschil met de Philips maar je kunt ook ervoor kiezen zonder geluid wakker te worden.
Het licht is max 40W ipv 60W maar desalniettemin voldoende om iets bij te lezen en prettig te ontwaken.
Let wel op de twee versies, met blauw achtergrond licht (witte doos) en zwarte achtergrond (met witte letters) en in zwarte doos. (Versie V2 geloof ik) Wij vinden met zwarte achtergrond prettiger, kun je instellen op 3 standen en wederom beter dan Philips-achtergrond.

Kortom
Stukken goedkoper dan dat waterkokergedrocht van Philips, prettiger in gebruik en veel mooiere vormgeving. Een juweel op je nachtkastje.
PS Blijft ook goed staan als je instelt. Snooze functie aanwezig en je kunt je ook IN slaap laten snoozen.
Stopt na 90 minuten automatisch dus als je dagje niet thuis bent hoef je niet bang te zijn dat hele dag licht / cq radio etc aan staat.

Aanvullend:
Wil de potentiele koper er even op attent maken dat ik dus de nieuwe LYS V2 heb, dat wil zeggen dus met
zwarte display en niet met felle blauwe. (Zie ook elders recensies.) Er zijn in tegenstelling tot Philips geen 3 () maar 4 geluiden (nachtegaal, krekelltjes, zee, bos) en ik vind de geluiden prettiger dan die van Philip.
Zoals gezegd is de lichtsterkte prima. Voor mij is hij zelfs te fel. Mijn man en ik hebben er allebei 1 staan op nachtkastje en ik moet hem echt vragen om
het licht niet te hoog in te stellen als wekfunctie omdat ik er dan van wakker wordt. Gaf al hieronder aan dat ik vrij gevoelig ben voor licht en daarom deze
lamp voor mij een uitkomst is in de donkere dagen. Zonder licht maar met geluid ontwaken is voor mij het gevoel alsof iemand midden in de nacht met een
paar pannen tegen elkaar aan staat te slaan. Dit is ideaal, ik zet hem op bijna laagste stand licht en vaak geen geluid of geluid heel zacht.